Varför skulle vi då vilja arbeta efter 65 år? För att undvika ”det ensamma livet”, för att det är trevligt och intressant att jobba eller för att tjäna pengar? Skälen kan säkert vara olika och starkt beroende på den enskildes intresse och situation. Längre arbetsliv en god affär för oss alla God affär att uppskjuta sin pensionering. Inkomsten minskar när vi går i pension. Att fortsätta arbeta och skjuta upp vår pensionering kan vara en god affär. Pensionen beräknas öka med 7 – 8 % för varje år som vi väntar med att ta ut den. Längre arbetsliv god affär också för Sverige och våra företag. Att fler arbetar längre är också viktigt för att stärka vårt pensionssystem och Sveriges ekonomi. Att vi arbetar längre är också en god affär för företag, som under en lång anställning investerat stora pengar i sina medarbetares kompetens. Varje år denna investering kan nyttiggöras är naturligtvis lönsam för företaget. Det är därför förvånande att nio av tio...
Bloggen är partipolitiskt oberoende och baserad på min bok "Från Restpost till Resurs, om Äldre i Vårt Samhälle"